Algemeen

Maandag t/m vrijdag voor 13:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden, tenzij anders aangegeven. Als er geen vertraging is wordt je pakket de volgende dag bezorgd.

Let op: op maandag worden erg geen brievenbuspakketten bezorgd. Bestel je dus vrijdag na 13:00 of in het weekend, dan wordt je pakket dinsdag afgeleverd (mits er geen vertraging optreed).

 

Tijdens feestdagen zoals Kerst en Black Friday kan het i.v.m. drukte langer duren voordat je bestelling wordt bezorgd. De postbezorgers doen altijd hun uiterste best om het pakketje op tijd te bezorgen. Wij hopen op je begrip als het iets langer duurt dan je gewend bent!

Over het algemeen geldt: op werkdagen voor 13:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden en de volgende dag bezorgd. Maar omdat wij afhankelijk zijn van onze bezorgdiensten, kunnen we helaas niet garanderen dat een pakket daadwerkelijk op de gewenste bezorgdatum wordt afgeleverd.
Wil je er zeker van zijn dat iemand op een bepaalde datum een pakketje ontvangt? Wij raden aan om op tijd te bestellen en gebruik te maken van onze ‘Maak mij open op…’ datumsticker. Deze kun je invullen tijdens het afrekenen.

Indien je naar twee verschillende adressen wilt sturen, betekent dat er twee keer verzendkosten moet worden betaald. Je dient dan dus twee losse bestellingen te plaatsen.

Op de afrekenpagina kun je een persoonlijke boodschap toevoegen. Wij schrijven deze dan met de hand op een klein kaartje. Wil je een kaartje uit de webshop? Voeg deze dan toe bij je bestelling, dan schrijven we je bericht op dat kaartje.

Zodra je bestelling is verwerkt ontvang je de factuur per mail. Ook wanneer je het pakket bij iemand anders laat bezorgen. Tijdens het afrekenen kun je factuurgegevens en adresgegevens apart invullen.

Wij sturen nooit de factuur mee in het pakket! Mocht het een cadeau zijn voor iemand hoef je je dus geen zorgen te maken dat de factuur wordt mee verstuurd 🙂

Lichtpuntjes rekent verschillende verzendtarieven binnen Nederland. Een brievenbuspakket met track & trace kost € 4,95. Voor pakketpost rekenen wij € 5,95. Bestellingen boven de € 75,- worden gratis bezorgd (NL). Voor België geldt een tarief van € 9,95.

Helaas zijn de verzendkosten hoog, daar zijn we ons van bewust, maar dit is wel een eerlijke prijs. Wanneer je bij een webshop bestelt waar verzending altijd gratis is of een stuk lager, dan zijn de kosten vrijwel altijd in de productprijs verwerkt.

Momenteel verzenden we alleen naar België. In overleg kunnen we ook aan andere landen leveren. Stuur een mailtje naar info@licht-puntjes.nl voor meer informatie over verzendkosten.

Na je bestelling ontvang je een mail met een track & trace code waarmee je de bestelling kunt volgen. Zo kun je dus precies zien of het pakketje goed is aangekomen!

Dit heeft verschillende redenen, maar de belangrijkste is dat we allerlei kosten moeten dekken zoals verpakkingsmateriaal, labels, systeemkosten etc. Bij kleine orderbedragen draaien wij verlies. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met het klimaat en vinden we onnodig om pakketten te versturen voor zeer kleine bedragen.

Het komt wel eens voor dat postbezorgers tussen al die duizenden pakketten door vergeten te scannen. Zo kan het gebeuren dat de status van je bestelling bijvoorbeeld lange tijd op ‘is onderweg’ staat. Dit is natuurlijk vervelend, vooral als je bestelling een cadeau is voor iemand. Meestal betekent het dat het pakketje wel is afgeleverd. Heb je geen bedankje ontvangen? Probeer eerst voorzichtig te peilen bij de ontvanger of het troostpakket is aangekomen.

Is je bestelling na 5 werkdagen nog steeds niet bezorgd? Dit is natuurlijk vervelend! In 95% van de gevallen worden bestellingen op tijd bezorgd, maar helaas gaat er ook wel eens iets mis. Stuur even een mailtje naar info@licht-puntjes.nl zodat we kunnen nagaan wat de status van je bestelling is.

Stuur een mailtje naar info@licht-puntjes.nl met een foto van het beschadigde product. We zorgen dan voor een passende oplossing.

We proberen er altijd voor te zorgen dat alles op voorraad is. Mocht dit niet zo zijn, dan zullen we aangeven hoe lang de levertijd ongeveer is.

Retourneren is geen probleem. Indien je een artikel om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heb je het recht het product, binnen 14 werkdagen na ontvangst ervan, aan ons te retourneren. Klik hier voor meer informatie over ons retourbeleid.

Zeker weten! Een deel van ons assortiment is beschikbaar voor externe verkoop. Mail naar info@licht-puntjes.nl voor meer informatie over de producten en prijzen.

Dat is uiteraard mogelijk. Wil je producten van Lichtpuntjes gebruiken voor een uitvaart, stuur even een mail naar info@licht-puntjes.nl met je wensen en dan ontvang je van ons een offerte. We reageren altijd zo snel mogelijk.